Jump to content

Clasament Reputatie

Conținut popular

Showing content with the highest reputation since 03.05.2023 În toate zonele

  1. Credits to @UnderTaker: VID-20230108-WA0019.mp4
    4 points
  2. Zilele trecute Amazon spunea 59.98Euro si 10E transport, cred ca acum s-a schimbat vanzatorul si a fost 42Euro cu tot cu transport Mai ieftin ca pe Emag in conditiile in care am comandat "ce trebuie". Inca o data multumesc.
    2 points
  3. salut am gasit manualul de utilizare sper sa fie util manual Tivoli Grand 2023.pdf
    2 points
  4. Reviza Korando la 15000km. Schimbat Ulei Motul, filtru aer, filtru polen + manopera - pe undeva in jur de 1285 RON ( nu am factura in fata ) Destul de prietenos personalul, cateva explicatii la final. Pare ca au mai strans ceva pe ici pe colo, volanul se misca putin mai greu la viteze mici, dar poate e doar o impresie. Balamalele de la usi unse.
    2 points
  5. Bună seara! Am fost la King Euroservice pentru revizia de 15000 km. Sunt super ok, iar costul pentru ulei (mobil1) și filtre a fost de 1071 Ron. Sent from my iPhone using Tapatalk
    2 points
  6. sper sa ajute ce am postat. întradevăr este alta mașina la sunet, are si bass suficient, claritate. pentru mine a meritat. costuri..1200 ron piesele si 12 ore de muncă
    2 points
  7. Am revenit cu doua filmulete ca o completare la postarea anterioara sa va faceti o idee. Recomandat sa ascultati cu castile pe urechi! De retinut ca boxele nu distorsioneaza. Daca simtiti ceva distorsionare pe voce este de la microfonul telefonului cu care am inregistrat. VID_20230717_083849625.mp4 VID_20230717_160318606.mp4
    2 points
  8. LE: Deoarece boxele pe care le-am montat pe usile din fata erau prea puternice, aveau nevoie de amplificare, am decis sa montez si pe usile din fata aceleasi boxe ca si pe spate + tweeterele originale. Am facut cea mai buna alegere. Acum se aude absolut perfect. Am inalte frumoase si bass foarte profund(Bass Reflex) Eu am montat modelul MTX TR65C si se aud excelent. Tip Difuzoare Coaxiale; Numar de cai - 2; Dimensiune difuzor (cm) - 16.5; Putere PMPO (W) - 240; Putere RMS (W) - 60; Impedanta (OHM) - 4; Frecventa de raspuns - 50 Hz - 22 kHz; Sensibilitate (dB/W/m) - 91.5; Adancime montare (cm) - 6.1.
    2 points
  9. Ieri am schimbat difuzoarele fata-spate cu unele de dimensiunea 6.5 inch. Vreau sa spun ca este alta masina. Am montat boxele la un magazin care se ocupa cu montaj componente audio pentru autoturisme. Pe langa montajul difuzoarelor mi-au antifonat toate usile la interior cu un strat de izolator fonic. Pe fata am montat difuzoare de bass si tweetere separate exact cum a avut masina, iar pe spate am montat difuzoare cu bass si tweetere incorporate. Caracteristicii: Pe fata: Difuzoare Auto Componente cu 2 Cai; Diametru Woofer : 16,5cm (6.5“); Diametru Tweeter : 25mm; Putere Maxima : 320W; Putere Nominala (RMS) : 80W; Impedanta : 4Ω (ohmi); Raspuns in Frecventa : 45Hz - 25000Hz; Sensibilitate : 93,5dB/2,83v/1m; Adancime instalare : 63mm; Magnet : 70mm; Pe spate: Tip Difuzoare Coaxiale; Numar de cai - 2; Dimensiune difuzor (cm) - 16.5; Putere PMPO (W) - 240; Putere RMS (W) - 60; Impedanta (OHM) - 4; Frecventa de raspuns - 50 Hz - 22 kHz; Sensibilitate (dB/W/m) - 91.5; Adancime montare (cm) - 6.1. Concluzie: Muzica se aude excelent, bass-ul il tin la maxim si pot sa duc volumul la maxim fara distorsionare. Nu te scoate din masina bass-ul, dar se aude frumos si simti vibratii de la el.
    2 points
  10. Salut! O sa schim eu difuzoarele! Difuzoarele au dimensiunea de 5-5.25 inch, dar cu tot cu plasticul care le inconjoara ajung la 6.5 inch. Deci daca doresti sa montezi difuzoare aftermarket poti sa montezi de 6.5 inch. Ai nevoie de Inele si mufe pentru a face un montaj corect. Filmulete cum se monteaza boxele: In al doilea filmulet au taiat difuzorul original din carcasa si au montat difuzor aftermarket de 5 inch in carcasa difuzorului original.
    2 points
  11. Cine este interesat pentru Tivoli de un set roata de rezerva, cric si cheie pentru roti, gaseste la cca 1000 lei aici: https://www.roatarezerva.ro/p/set-roata-de-rezerva-ssangyong-tivoli-r16-5x112x66-6-cheie-pentru-roti-cric-husa-pentru-cric?gclid=Cj0KCQjw8amWBhCYARIsADqZJoVuTDs03a2iZkIWuVeB-N3f2IqHKNIAsR8GP0kPupdDnhm_QFIKqycaAuP7EALw_wcB
    2 points
  12. Pentru a realiza revizia acasă: https://www.procars97.ro/ulei-motor/732-ulei-motor-selenia-mopar-digitek-pure-energy-0w30-5l.html?search_query=Selenia+WR+Forward+0W30+&results=27 https://www.epiesa.ro/filtru-aer-habitaclu-ssangyong-tivoli-grand-1-5-t-gdi-benzina-163-cai/145779/subcat-100263/ https://www.epiesa.ro/filtru-aer-ssangyong-tivoli-grand-1-5-t-gdi-benzina-163-cai/145779/subcat-100260/ https://www.epiesa.ro/filtru-ulei-ssangyong-tivoli-grand-1-5-t-gdi-benzina-163-cai/145779/subcat-100259/
    1 point
  13. Salut, eu pana la urma am lasat acolo cablul ala gri USB-C care se gaseste la Ikeea, strans cu elasticul lui cat sa fie suficient de lung (cablul are cam 1m si este destul de calitativ), iar bucla ramasa si telefonul le tin in suportul de pahare (care la mine sta gol), cu mufa in sus, sau pe scaunul din stanga cand este liber. Am mai avut un cablu mai scurt, de 0.5, cu mufa de la telefon la 90grade, Baseus, dar mi-am dat seama ulterior ca de fapt nu-mi este bun pt. ca mai folosesc telefonul din cand in cand legat la masina. I In fine, oricum toate cablurile astea sunt consumabile, mai mult de 1 an nu ma astept sa tina, cand simt ca nu mai intra ferm in telefon e clar ca trebuie altul. Pe de alta parte, decat sa se duca mufa din telefon, prefer sa tot schimb la cabluri.
    1 point
  14. Inainte de oprirea motorului orienteaza jetul de aer spre picioare. Daca lasi jetul orientat spre parbriz aerul cald ramas pe traseu va urca si va condensa pe parbriz.
    1 point
  15. Se a intamplat si la mine (motor 1.6 benzina). Am schimbat statia de alimentare si problema a disparut.
    1 point
  16. Ideal luați R18. Merge și cu R17 atîta timp cît rulați cu ea pînă la cel mai apropiat service de roți pentru repararea și remontarea roții "normale" - vedeți comentariul de mai sus al lui @Aditzact. Singurul avantaj al roții slim R17 este că mai cîștigați puțin loc de depozitare pentru scule și accesorii în spațiul din jurul toții de rezervă.
    1 point
  17. Deaorece nu imi plac firele si vreau sa ma conectez la Carplay avand telefonul in buzunar, am luat un adaptor de Carplay wireless. E luat dupa Aliexpress, avea reviewuri bune, eu sunt multumit. Adaptorul se numeste Carlinkit, a costat 90$.
    1 point
  18. Buna tuturor! Acum o luna am intrat si eu in posesia unui Korando din 2022 si cum in luarea deciziei m-am luat dupa multe informatii adunate de pe forumuri, vin si eu cu un review. De ce Korando? Nu sunt eu prea mare fan SUV-uri insa cum ocazional vad ca am de facut drumuri de tara tot mai dese am decis ca e nevoie sa-mi schimb masina cu ceva cu care sa pot sa intru pe un drum fara asfalt. Am ales nivelul de echipare Style+, cutie manuala si tractiune intergrala AWD, culoarea Cherry Red. La Korando mi-a placut ca e o masina cu tehnologii noi si totusi nu ai motoare electrificate sau alte s.f.-uri care sunt inca un lucru care se pot strica in viitor. Adica o masina simpla, de actualitate si insa facut bine. Singura chesti pe care as fi vrut-o de la Premium+ ar fi scaundele ventilate. Nici macar cokpit-ul digital nu ma atrage. Am mai condus masini la drumuri mai lungi cu asa ceva insa consider ca mai toate tehnologiile de genu mai mult te obosesc. Ce vreau sa zic aici e ca masina asta vine pe hartie cu un nivel de echipare standard foarte bun pentru cei care vor un AWD accesibil. Adica la varinata standard ai pana si geanuri fumurii spate + luneta. Ce mai vrei? Primele impresii Am luat masina de la reprezentanta din Bistrita (eu sunt din Iasi), doar acolo am gasit pe stoc ce imi doream eu (adica cutie manual si AWD). Cu cei de la reprezentanta m-am inteles super bine, nu stiu cum sunt pe partea de service, insa la capitolul vanzari, daca intereseaza pe cineva, mie mi s-au parut super ok. Cat despre preturi ce tin de reprezentanta respectiva, lucrurile au stat cam asa (decembrie 2023): - Korando Style+ / MT6 / AWD: 117 094 RON (~ 23 500 EUR) - Anvelope de iarna Sebring, covorase cauciuc, lichid parpriz, etc: 2 980 RON Anteriror am mai facut un test drive si in Iasi, insa cu varianta Premium+. Pe Style+ scaunele imi par tot destul de confortabile, insa nu ai reglaj lombar. Pe versiunea Premium ai reglaj lombar electric insa pe Style nu ai deloc din pacate. Cred ca ar fi putut si ei sa puna un reglaj manual macar. Sa zicem ca nu ai nevoie ca de ex si sotia care are probleme cu spatele a zis ca scaunele sunt bune. Mai ales ca ai incalzire prin ele care e super faina iarna. In rest vizibilitate buna, volan reglat pe inaltime si adancime, stergatoarele si faza lunga merg singure (functie auto), camera de mers inapoi mi se pare de o calitate foarte buna chiar daca nu e HD... Per total imi place. Am plecat la drum si dupa cateva minute deja si prima problema: Miros de plastic incins (atunci cand stationam, de ex la un semafor sau ceva). Am oprit putin sa verific ca totul e ok, insa presupun ca e o chesti comuna la masinile noi, mai ales cu plasticul prezent in cantitate din ce in ce mai mai mare pe langa componente precum turbina sau galerie :)) Dupa 2 000 de km parca tot mai simt putin, insa acum e in cantitate aceptabila, nu mai ai impresia ca ia foc ceva. Dupa 1 luna si aproape 2 000 de Km Chiar ma bucur de achizitie, astazi am prins ceva zapada, a fost cod portocaliu de ninsori pe aici si am apucat sa testez sistemul AWD. Nu am termen de comparatie (fiind primul meu SUV), insa ma bucur ca nu mai raman blocat in zonele in care as fi ramas cu o masina cu tractiune fata . Ce imi place mie super mult: - Butonul pentru reglajul farurilor este ILUMINAT. Am avut inca vro 3 masini inainte de asta toate trei Koreene. Nici una nu avea butonul pentru unghiurile farurilor inlumint, buton care, ce sa vezi, ai nevoie de el noaptea ca sa nu orbesti pe cei din fata ta. Asa ca mare plus aici, chiar imi doream si eu sa nu mai ghichesc pe ce pozitie sunt farurile :)) - Toate pragurile sunt acoperite de portiere. Adica tot, din fata pana in spate, si au mai pus si ditamai chederul la prag de nu intra mai nimic (decat poate praf foarte fin). Cestia e ca acel cheder este expus la foarte multe elemente, mai ales la roata din spate. In spate rotile sunt la nivel cu portierea, insa daca deschizi portiera... pare ca rotile sunt mai inafara, deci tot noroiul + zapada / gehata / sarea de pe roata o sa se opreasca masca de de plastic a portierei sub care este chereul, asa ca is curios cat o sa tina cauciucul respectiv. Oricum pentru progul din tabla, am in plan la primavara sa foliez masina. - Consumul mi se pare super ok. Legat de asta am scris deja pe forum, las link mai jos, nu mai reiau. Atat doar, eu vin de pe diesel, si pentru un benzinar SUV, si pentru ce performante ofera, Korando nu mi se pare ca are un consum mare. (O sa vad la vara cu A/C-ul :))) Pe partea de minusuri, deja am descris una, ar mai fi si: - Nu poti sa opresti radioul cand esti pe Android Auto. Mai exact urmatorul scenariu: Pui un Waze ca toti oamenii. Normal ca pleci din oras unde prinzi postul de radio deja setat. Cand ajungi sa nu mai ai "semnal" te trezesti cu un fasait in boxe. Ce faci? Inchizi din butonul de Volum? Nu ca ala inchide tot infotainmant-ul cu tot cu Waze. Dai pe mute? Pa la ce ai mai pus Waze. Chiar nu stiu care ar fi solutia. Eu ce fac e sa dau pe modul Bluetooth Music. Doar nu pun nimic de pe telefon, insa pe modul respectiv asteapta doar ceva input Bluetooth si opreste radioul. - Portbagaj mic. Aici sunt subiectiv pentru ca inainte aveam un break... pardon, "dric" de Hyundai i40 la care mi-a incaput la un moment dat toata mobila din baie + 1 boiler de 80L doar in portbagaj fara sa rabatez nimic. La Korando imi incape caruciorul copilului + 1 sacosa de rafie. Aa, mai sunt 2 compartimente dedesubt, dar... sa fim seriosi. Nu e nici de trecut cu vederea, insa eu cum car dupa mine, pe langa tot ce e obligatoriu (trusa, triunghi, extinctor), lichid de parbriz, raclete, chei, tacamuri, tirbusoane, etc, compartimentul respectiv devine usor deja destul de plin. Cred ca o sa merg pe un portbaga extern montat pe barele transversale, dar pana la vacanta de vara mai este. - Controale moi: Ma refer la directie, frana, aceleratie, schimbator... tot. Unora poate li se pare un avantaj ca pot invati volanul la 360 cu 1 deget, insa mie mi se pare cam prea de tot. Sa zicem ca directia e ok pentru ca, ce-i drept, ai si feedback, cand lovesti ceva se simte inapoi la volan. Insa acceleratia, la plecare de pe loc, mi-e foarte greu sa nimeresc fix si sa nu o supra / sub-turez (mai ales si azi cand pe zapada se schimba ecuatia si cum motorul e super silentios, nu l-am auzit si mi-a murit). Poate nu sunt obisnuit inca cu benzina, insa frana zici ca e drive-by-wire. Sitem de la care vrei sa ai feedback. De schimbator nu mai zic ca joaca in toate directiile. Tot la schimbator ar mai fi si ca agata, insa asta am vazut aici ca e problema comuna, trebuie sa ajung in service pentru un reglaj. Consumul... de ulei As avea si eu o intrebare pentru voi: Ati observat sa consume ulei masina asta? Cand imi faceam partea de cercetare si ma uitam la Suzuki Vitara, am vazut foarte multa lume care zicea ca dupa primele cateva sute / mii de Km le scade uleiul si trebuie completat. De altfel la Vitara zicea si de o inspectie la 1 000 de km, probabil tocmai din aceasta cauza (reprezentanta verificand uleiul si completand cat este necesar). De aici mi-am facut si eu obiceiul sa verific destul de des. Am precizat asta si celui de la reprezentanta, insa a ridicat din umeri. Prima verificare am facut-o dupa 20-30 km. Scot joja, ma uit.... Ce sa vezi ca nu vezi nimic :)) Motor nou-nout, normal ca totul curat luna, e ca si cum ai pune o sarma intr-o sticla de ulei de gatit, vezi daca poti distinge ceva :)) M-am mai uitat insa dupa la 100 / 200 / 300 si am reusit sa-mi dau sema ca e la mijloc deci totul OK Problema a aparut dupa prima 1 000 de Km. Am observat ca inceput sa scada, iar nivelul a ajuns aprope de minim. Acum nu stiu ce sa fac. Sun la reprezentanta sa ma programez in service? Din ce am vazut pe Facebook, multe reprezentante pun ce ulei au si ei la indemana, de suzuki, peugeot, de mercedes... Daca e asa pot sa-l schimb si eu, care e diferenta, oricum o sa merg la revizia de la 7 500. === Link consum: https://www.clubssangyong.ro/forum/topic/10-consumul-bată-l-vina/?do=findComment&comment=964
    1 point
  19. Bun venit! Dintr-o sumă de motive logice consumul poate părea mare, dar este similar altor mașini de aceeași categorie. Atât 95 cât și 99(100) sunt E10, ce scrie pe capac. Eu alternez 2-3 plinuri de 95 cu unul de 99. Cea mai aditivată tinde să dispară mai repede din rezervor:) Nu știu dacă s-a mai scris, dar la alimentare poți folosi "metoda picătura". Din momentul când se oprește pompa mai poți pune încă 10L dacă apeși încet pe pistol.
    1 point
  20. Salutare la toata lumea, Am un Tivoli luat pe firma in septembrie 2022 luata de la Premium Cars CLUJ-NAPOCA, reprezentanta si pentru KIA si SUZUKI. Sincer sa va, spun am studiat masina asta 6 luni, am citit toate forumurile de pe internet, istoria masinii de la coreeni etc. Am venit la drive test. M-am indragostit de ea. O masina robusta si comoda totodata. Ajunge usor la viteze mari datorita cailor putere. Un pic ma deranjeaza consumul cam maricel (pe autostrada ajunge usor la 10L/100km), dar asta e. Am fost cu ea deja la revizia de 7500km, la 15000km si la 30000km. Nu am ce reprosa, baietii si-au facut treaba de fiecare data ca la carte, masina merge impecabil. Preturile nu mi se par mai mari ca la alte reprezentante de masini. Cum ziceti si voi, putin peste 1000 lei.
    1 point
  21. Punctele de ridicare sînt pe "șină". Eu am cumpărat doar roata slim. Cricul l-am luat de pe eMAG pentru că am vrut manivelă cu clichet (sînt leneș). https://www.emag.ro/cric-heyner-germany-ultralift-pro-2-tone-premium-34721/pd/D6JWJDMBM/?utm_medium=ios&utm_campaign=share%20product&utm_source=mobile%20app
    1 point
  22. Este și la alte mărci, "csf ncsf" Nu cumva este momentul când pornește ventilatorul de la radiator? De banii ăștia vin 10 fecioare, fac montajul și mai rămân și la tine o săptămână? Vezi și aici: vezi aici:
    1 point
  23. Vezi și aici: https://www.cgrauto.ro/carlige-de-remorcare/carlig-de-remorcare-ssangyong/ssangyong-korando/carlig-remorcare-ssangyong-korando-03-2019-prezent-demontabil-automat-orizontal-ro/ Eu chiar puțin mai înalt, dar tot nu mă împac așa ușor cu urcatul bicicletelor pe plafon cu atât mai mult cu cât bicicleta va primi o conversie la electric și va ajunge la aproximativ 22kg.
    1 point
  24. Bună seara! Vineri mă duc să fac revizia de 15000 km (revizia II) la KING în Bucuresti pe Basarabiei. O să revin cu informații de preț și calitatea serviciilor.
    1 point
  25. FVSA funcționează cu rezultate variabile dar este oricum un sistem de confort ("convenience"), nu de siguranță rutieră. SDA la Style PLUS este basic: îl activezi sau nu din meniu. Eu îl am activat și mă avertizează dacă mă apropii prea mult în mers de vehiculul aflat în față. Într-adevăr, la echipările superioare poți regla din mers sensitivitatea alertei. TSR funcționează însă semnele se afișează doar cînd sînt selectate două din machetele de bord disponibile (cele fără "ceasuri").
    1 point
  26. 4600 ron cirligul cu partea electrica și manopera in decembrie 2022, nu mai țin minte defalcat cît a fost. Ca timp citeva zile, mașina era în reprezentanta și pina am terminat cu actele și plata integral au montat și cirligul. O săptămână maxim. Trimis de pe al meu M2101K6G folosind Tapatalk
    1 point
  27. Salutare tuturor posesorilor de automobile Ssangyong. De aproximativ o săptămână sunt posesorul unui autovehicul Ssangyong Korando Clever Plus, an de fabricație 2023, autovehicul achiziționat de la dealer-ul menționat anterior. Vreau sa va spun ca a fost cea mai tare experiența a mea, referitor la tot ceea ce înseamnă reprezentante auto, având parte de experiența unui agent de vânzări super experimentat, care avea răspuns la toate întrebările, cele referitoare la calitatea mașinilor, piese de schimb, întreținere, reparații (daca este cazul), care mi-a găsit autoturismul pe care îmi doream sa-l achiziționez (inclusiv motorizare, transmisie, dotări si culoare). Mai ales că, văzând cat îmi doresc aceasta mașina, a făcut tot posibilul sa intru in posesia ei. chiar recomand acest dealer SMT MOTORS, in special doamna Ana Maria, cel mai vechi agent de vânzări de la acea reprezentanta peste 18 ani).
    1 point
  28. Am modificat titlul. Corect este doar SMT. Sau Subaru Motors Trading, de aici vin initialele!
    1 point
  29. Eu nu am facut, stiam ca e scump chiar daca fac singur asta si am considerat ca nu aduce un aport asa mare pentru mine, asa ca am facut antifonare (burete/ banda textila) doar la fire si ce mai e care are tentativa de "zanganit". Nu stiu ce s-a intamplat la poza de mai sus dar o pun din nou aici.
    1 point
  30. Buna ziua, va rog sa spuneti care sunt acele "minciunele"n de care faceti vorbire? Ati facut cei 1000km de care vorbeati? Ce constatari aveti?
    1 point
  31. 2023-Torres-Workshop-Manual.pdf2023-Torres-Owners-Manual.pdf Buna ziua, In caz de ajuta pe cineva atasez aici pentru Ssangyong Torres 2023 (obtinute de pe https://en.ssang-yong-club.com/) : - Owner Manual - Workshop Manual
    1 point
  32. A mai fost discutată altundeva această problemă și a fost vorba de o bujie.
    1 point
  33. Acum un an si ceva, SsangYong Motor Company (SYMC) se afla in insolventa si avea nevoie acerba de un investitor care sa cumpere pachetul majoritar de actiuni de la Mahindra & Mahindra care hotarase sa nu mai investeasca in constructorul sud-coreean. Edison Motor a fost declarata compania preferata pentru cumpararea SYMC, dar pentru ca nu a reusit sa achite avansul stabilit in memorandumul semnat, intelegerea a cazut, s-a cautat alt cumparator si a aparut KG Mobility care a reusit finalizarea tranzactiei. S-a schimbat actionarul majoritar, Kwak Jae-sun (CEO al KG Group) devine CEO al SYMC si schimba denumirea companiei in KG Mobility in urma integrarii acesteia in grup. Imediat dupa caderea deal-ului cu SYMC, Edison Motor intra in insolventa ca urmare a cererii acestui fapt de catre creditorii companiei. In aprilie 2023 tribunalul de insolvente din Changwon a ales KG Mobility ca si companie preferata pentru cumpararea Edison Motor. Nu a aparut niciun alt pretendent la cumparare. In 3 iulie 2023 KG Mobility s-a anuntat ca si finalista in procesul de cumparare a Edison Motor! Parca e in fabule, cine cumpara pe cine... Sursa: Agentia de stiri Yonhap https://bit.ly/3NDRBQH
    1 point
  34. Husa vine perfect Este ok pt keyless, lama nu iese. US $10.33 31% Off | Crazy Horse Leather Car Key Case Cover Fob Shell for SSANGYONG Tivolan Actyon KYRON REXTON Korando 3 button Car Accessories https://a.aliexpress.com/_EuAvVLX Pe fbk am incercat sa postez anonim, nu vreau sa am de-a face cu “comunitatea” de gica contra, dar adminii nu au aprobat postarea ….
    1 point
  35. Cum nu sunt fan piano black mă gândesc la o folie gri mat cât mai aproapiată de cea a bordului.
    1 point
  36. Plafornierele centrale au LED, nu însă și lămpile de la parasolare. Prin urmare s-a impus schimnbarea acestora. Becurile sunt de tip SOFIT de 31mm (exemplu aici) Aveți nevoie, evident, de 2 bucăți și de o șurubelniță mică sau ideal o unealtă de plastic. Se apasă ușor între lampă și poză cu șurubelnița dinspre portieră spre interior și se trage ușor în jos capăul lămpii. astfel încât să iasă de sub această clemă: Se înlocuiește becul și se pune înapoi, evident. Before: After:
    1 point
  37. O postare din categoria "review", "păreri", "se merită sau nu" Acesta este un review subiectiv, este în regulă să nu fiți de acord cu mine Eram într-o căutare pasivă a unei noi mașini pentru familie care să pensioneze una din cele 2 mașini existente, un sedan și un "break", care au adunat ceva ani și kilometri ajungând să fie ori depășite moral, ori la o "vârstă" la care își cereau tributul unor consumabile mai scumpe (schimbate oricum). Mașina ideală ar fi fost un mini-van, de preferat varianta cu 6-7 locuri, mai exact un VW Sharan sau Seat Alhambra, ambele oprite din producție în 2020, iar SH toate cu kilometri foarte mulți și la un preț mult prea mare pentru km/aspect/etc. Am mers la showroomul SsangYong aproape dintr-o glumă, să văd "chinezăria aia de Tivoli" (care mie mi s-a părut urâtă și făcută din resturi), dar am plecat impresionat de Korando și cu programare pentru test drive. Test drive-ul a avut loc într-o dimineață de decembrie, unde am luat cunoștință cu volanul încălzit - o opțiune care pentru cineva cu probleme circulatorii ca mine a fost binevenită. PRIMELE IMPRESII DE LA TEST DRIVE, și rămase și ulterior unele: - SILENȚIOASĂ - pentru prețul ei. Korando se laudă că are un nivel ridicat, competitiv cu producători de calibru mare. Acel nivel NVH (noise-vibration-harshness). Un reviewer auto spunea că este de nivelul Volvo. Am mers cu un XC60, generație mai veche și diesel și era mai zgomotos puțin. Nu știu însă dacă s-ar putea spune că este mai silențios decât Volvo-urile noi, eu nu cred, vorbim de Volvo totuși, dar cu siguranță concurează aici cu Tiguan. - FEEDBACK-ul VOLANULUI este mult, mult prea sensibil, și am avut Fiat Punto cu City-Servo la care învârteai volanul cu un deget mic. Poate o să fie primit cu bucurie de sexul frumos, mie mi-ar plăcea să fie puțin mai dur (și este în modul "Sport", povestim mai încolo). - SCAUNUL destul de comod și ok, cu aripioare care să te țină în loc la virajele mai strânse, unde mașina te aruncă puțin din prisma înălțimii. Șezutul puțin cam drept pentru gustul meu, îmi dă o vagă senzație că îmi fuge fundul în anumite situații. - SPĂTARUL BANCHETEI spate are 2 trepte, ceea ce este fain, dar mi-ar fi plăcut să fie și șezutul glisant față-spate ca la Tiguan spre exemplu. - SUSPENSIA este ok+, nu excelează, că doar nu vorbim de perne de aer, dar nici nu îți cad pietrele de la rinichi, este similar unui "break" nemțesc. - SPAȚIUL HABITACLULUI este destul de generos. Nu atât de generos sau cam cât la o Skoda Superb Variant (o mașină care îmi place mult, dar over budget), dar destul de bun. - nodul gordian: PORTBAGAJUL. NU are și NU va avea 551 de litri nici dacă îi va măsura Roberta Anastase. Ulterior am aflat că SY i-a calculat până în tavan, ceea ce este o aberație. Realistic aș spune un 450-ish, poate, dar este ok, eu am și cutie. - ALERTELE DE SIGURANȚĂ erau toate pe ON, ceea ce mi s-a părut iritant și că mai degrabă îmi mută atenția de la drum în loc să mă ajute. Mă rog, asta este acum la orice mașină. Ne-a convins cu toate că nu era genul de mașină căutat de noi, nici măcar genul pe care să îl fi luat vreodată în calcul. Am zis că o să trecem peste portbagajul mai mic decât avem la "break"-ul din dotare, de 600L, REALI, că oricum avem și o cutie-portbagaj. Rezervat, plătit, primit termen februarie 2022, amânat de câteva ori, cunoaștem toți problema crizei componentelor, livrat pe 27 aprilie. Nu cu covorul roșu, dar cu mașina roșie. (Scufița Roșie cum a botezat-o @botezmi ) Mașina în cauză este probabil minimul ales de toți: Style+, plus CET (bordul digital) și culoare. Prețul a fost de 22.260E Culoarea este de fapt un vișiniu, lumina din showroom au scos-o roșie. Numele este "cherry red" Am primit cadou cu fundiță niște chei și șurubelnițe: Personal nu am simțit nevoia de 4x4/AWD/4WD în cei 22 de ani de condus, nici nu sunt pasionat așa tare de offroad, nici nu este o mașină de offroad. L-am luat în considerare bazat pe românismul "să fie acolo" și în lista de pros and cons a înclinat spre "no go" pentru că: 90kg greutate în plus, mentenanță/costuri întreținere grup Haldex, plus adăugat la consum. ALTE LUCRURI OBSERVATE PE PARCURS: (după 1000+ km) - CUTIA DE VITEZE - răspunde foarte bine, se simt uneori niște mici-mici smucituri, cam ca la toate mașinile, mai puțin la Mercedes, este cred singura la care nu am întâlnit. - CONSUMUL - alt subiect delicat prin comunitate :). Până acum, într-un regim mixt pentru aproape 1000km, fără drumuri întinse lungi, am un 9.29% calculat prin regula de 3 simplă de o aplicație (DRIVVO). O să fac update după ceva drumuri lungi. Având în vedere aerodinamica unui hipopotam mai mic și motorul pe benzină de cilindree mică supraalimentat este un consum normal și comparabil cu cel de la Tiguan sau Kia (pe care le cunosc destul de bine) - PIANO BLACK, sună bine, arată bine (pentru 5 minute), dar este total nepractic. Vorbim de amprente și praf. Rezolvarea poate fi o colantare. - PLASTICELE. Bordul este moale, fețele de la uși sunt plastic. Plasticul este unul de calitate, vizual de poate păcăli că este tot moale, la atingere este...plastic. Să vedem cum va fi în timp. - BECURI LED LA PLAFONIERE foarte luminoase, pe față 2, pentru spate doar una, care ar putea fi deranjantă în cazul unui copil care doarme. - AUTO-UP/DOWN LA GAEMURI doar la variantele de dotări Clever/Premium. Cât de mult ar fi costat să pună la toate, cum fac alte mărci? Why SY? Why?! - ZGOMOT LA RIDICAREA GEAMURILOR - când ajung sus la capăt se închid cu un sunet ca de...Logan generația 1 - cu toate că am dezactivat LKA (Line Keep Assist) mi-a smuls volanul la probabil niște buruieni de pe marginea drumului cu mesajul de "Collision" - după conectarea pe fir a telefonului pentru Android Auto și "allow" pe telefon la tot ce vrea, se leagă ulterior automat și pe BlueTooth - la REGLAREA OGLINZILOR pentru drum nu vezi deloc roata spate dreapta, nici dacă te ridici în scaun. Va trebui să înveți unde e bordura raportat la "burta" portierei. Nu are ca la alte mărci autocoborârea oglinzii când schimbi în R. - SELECTORUL DE VITEZE (la AT) merge destul de greu. - am pus bare (de la Thule) și ZGOMOTUL adițional adăugat este insesizabil. Nu știu dacă sunt barele foarte bune, dacă mașina este foarte bine izolată sau amândouă, dar este foarte bine. - la 35 de grade afară nu este foarte cald în interior, probabil izolarea de care am tot amintit își face treaba bine, lucru sesizat prima oară de @Sorin - în ciuda gurilor de aerisire care par mici, SE RĂCEȘTE REPEDE în mașină. - dacă este pornit Start&Stop și ai pornit și AC, SY s-a gândit să îți oprească motorul la semafor și să te pună la saună. O fi un feature. Nu am întâlnit asta la alte mărci/modele. - HEADUNIT-ul central este doar pentru multimedia, nu afișează date ale mașinii. Why SsangYong?! It's not that hard and/or expensive. - VOICE COMMAND - merge foarte bine, pe engleză. Poți da cu "Col beibi" fără probleme. - CALITATEA CONVORBIRII TELEFONICE - foarte bună. Pe lângă faptul că mi s-a zis că se aude bine, a trebuit să mă duc eu în cealaltă mașină să aud cu urechile mele. Clar, fără fâșâieturi. - SONORIZAREA este una medie, nu excelează și parcă aș fi avut așteptări mai mari. Ce bine că sunt electronist și pasionat de demontat lucruri, o să schimb difuzoarele în timp. - FOOTREST-ul, folosit la AT este acoperit parțial, which sucks, mocheta aia se poate murdări. Se rezolvă prin covorașe cauciucate care acoperă integral. - GRILA FAȚĂ - eu am avut păsări înfipte în grila față, iar când am văzut că nu au ceva site deja îmi imaginam un porumbel infipt în radiator. - VOLANUL - este indemânos doar că are grosimi diferite, mai subțire sus, mai gros jos - PREȘURILE - spre deosebire de alte mărci SsangYong îți dă și covorașe de textil care par destul de bune și există...cârlig în podea ca să nu alunece. Nu e cea mai inspirată soluție, îmi plac cele tip capse. CONCLUZIE Părerea mea este că Korando este o mașină corectă. Ai un sentiment de mașină care nu te lasă, de mașină durabilă. Este destul de fâșneață, poate prea fâșneață pentru unele situații. Când închizi portiera ai un sentiment de mașină premium, nu sună a gol, nu este o portieră ușoară. Toate îmbinările materialelor interioare și exterioare sunt bine făcute. Prețul este unul corect. Cutia automată (și nu orice cutie, una Aisin-google it) costă 1600E, sistemul AWD tot 1600E. Nu mai găsești prețul ăsta la altă marcă. Display digital în loc de ceasuri - 590E, și pentru mine arată ceva mai bine decât cel de Tiguan care costă mai mult. Ba chiar amicul care are Tiguan a spus că îi place mai mult display-ul meu. Sau altfel spus, în prețul unui Korando, Duster nu îți oferă atât de multe, sau atât de calitative. (Don't get me wrong, îmi place și Duster, dar între cele 2, aleg Korando). În mod sigur SY se devalorizează la revânzare mai mult, cel puțin în acest moment, dar eu cred că acest lucru se va schimba cu aceste noi modele lansate în 2019, cu un design nou, cu dotări noi și cu un preț rezonabil. Cei care sunteți indeciși, nu trebuie să mă credeți pe cuvânt la ce am scris mai sus, mergeți și faceți un testdrive, urmăriți forumul sau grupurile pentru întâlnirile fizice unde oricare posesor vă va arăta cu drag mașina lui, poate chiar vă lasă să faceți și un test drive ad-hoc, s-a mai întâmplat.
    1 point
  38. După aproape 1 an și aproape 15.000km. "Diavolul stă în detalii" spune o vorbă, detalii pe care cu timpul le descoperi. 1. Dezaburirea față și cea spate nu se dezactivează singure după x timp. Am realizat după 30 minute că încă mergeau. Conform manualului ar trebui să o facă: 2. Pornesc fără să mă uit și constat că bordul cu ceasurile era...închis. Repornesc mașina și apar. 3. Situația clară de impact cu frână în ABS și oprit la 1m. Nu a reacționat, nu a apărut avertizarea de Collision. 4. Oprit la 2m de mașina din față. După ce au plecat nu am mai primit notificare de front car departure. Am verificat, este enabled. 5. Peste vară plasticele de pe la praguri s-au cam încovoiat. 6. Senzorii de parcare sunt tardivi, reînnoiesc declarația după e incidente la limită Listă deschisă. Consumul în regimul meu mixt-extraurban este conform aplicației de monitorizare Drivvo 9.22%. Concluzie: Per general rămâne o mașină bună pentru banii dați. Altfel spus 1: Nu e cea mai cea mașină, dar nici banii nu au fost mulți Altfel spus 2: În banii ăștia nu ai altă variantă mai bună, ba chiar sunt mai proaste la bani mai mulți.
    1 point
  39. Eu detin un Tivoli dandy blue din august 2021. Am sesizat si eu rezistenta slaba a lacului la zgarieturi. In zona de deschidere a portbagajului au aparut zgarieturi de la unghii dupa cateva luni. Am contactat dealerul de unde am cumparat autoturismul precum si reprezentanta din Romania. Toti m-au asigurat "sec" ca masinile Ssangyong au aplicat un lac foarte bun. Este o masina fiabila, pacat ca dealerii si reprezentanta din Bucuresti, respectiv Ungaria, nu transmit astfel de probleme fabricii din Coreea fortandu-i pe acestia (managementul firmei producatoare) sa remedieze problema. Nu inteleg lenea angajatilor Ssangyong din Romania in a comunica problemele spre producator de parca ar fi angajati bugetari pe care nu-i intereseaza problemele cetatenilor. Recomand achzitia de masini de culoare deschisa, asta nu inseamna ca nu se mai zgarie lacul ci doar ca zgarieturile vor fi mai putin vizibile. Eu daca ar fi sa dau timpul inapoi mi-as fi cumparat masina alba si as fi economisit si 500 euro
    1 point
  40. parfum, in 2005 era drum forestier.
    1 point
  41. Deaorece am avut timp si un elevator disponibil, am hotarat sa ceruiesc podeaua masinii imediat dupa ridicarea de la dealer. Nu aruncati cu pierre, e decizia si masina mea. Cand am ridicat-o si am vazut ca e vopsita subtirel, am decis sa-i dau o mana de antifon la spray. Masina are insonorizant doar sub scaune dreapta-stanga & fata-spate. Apoi am aplicat ceara cu pistolul de teroson. Ajung 4 tuburi. Cost indeva sub 500 lei, manopera a fost a mea.
    1 point
  42. Am facut operatiunea cand masina avea 60km. Masina e antifonata bine la pasajul rotilor, de acolo pleaca zgomotul cel mai mare. Probabil voi izola usile, dar nu pt a atenua zgomotul exterior ci cat pt a imbunatati suntetul sistemului audio. Dar e o chestie relativ costisitoare, dar fff probabil o voi face. Sistemul audio e cam prastie.
    1 point
  43. Vazand ca esti fan bec led, poti sa le schimbi si lampile de dat cu spatele. Daca nu ma insel sunt becuri W10W. Eu am schimbat si becurile de semnalizare spate ch unele silver de la Philips, am masina gri inchis si nu voiam sa vad galbejala aia in lampa.
    1 point
  44. După experiența mai puțin plăcută cu barele de la Menabo (de a căror cutie Marathon 460 sunt foarte mulțumit), experieță despre care am vorbit aici, le-am returnat și am reluat căutările și singura soluție a fost Thule. Le-am găsit cel mai ieftin la portbagajeauto.ro la 907 lei, iar cel mai scump preț găsit a fost de 1249 de lei. (Nu, nu m-au plătit ) Pentru detalii legate de bare accesați: https://portbagajeauto.ro/bare-transversale-thule-evo-raised-rail-wingbar-evo-pentru-ssangyong-korando--c300--5-usi-suv--model-2019---sistem-cu-prindere-pe-bare-longitudinale- Pe scurt, au o foarte mare atenție la detalii, zgomotul de rulare este foarte mic, au tot felul de protecții și imbusul cu care se montează este dinamometric, se oprește exact când trebuie. Pentru bicicliști: au profil T, adică se pun și se scot rapid suporturile de bicicletă.
    1 point
  45. Așa cum spuneam și în topicul pentru schimbarea luminii de portbagaj, am continuat cu becurile de la numărul de înmatriculare. Am vrut tot LED, dar tot ce găsisem până atunci erau doar fără CANBUS, adică cu eroare de bec ars. (Ulterior am găsit și cu LED, o să le pun după ce se vor arde acestea, vezi la sfârșitul postării). Am optat pentru cele de mai jos, la prețul de 30 de lei. Schimbarea se face ușor, și este descrisă vizual foarte bine în manual: Iar rezultatul este mai jos, o lumină albă: Pentru becuri cu LED, se pare că alegerea este una de la Philips (Philips X-TremeUltinon W5W, 12V, 1W, 6000K)
    1 point
  46. Asa arata la mine zona cu roata de rezerva. 1. Roata cu sistemul de fixare 2. Roata cu suportul de polistiren cu cricul 3 etuiul care contine tija cricului, surubelnita cu 2 capete, cheia de 10, inelul de tractare. In plus, in etui mai am si cheia antifurt de roti. Sa n-aud comentarii despre culoarea jantei, asa mi-au dat-o, asa o am. Nici macar n-am incercat sa o scot din locul ei.
    1 point
  47. Alarma se declanseaza doar cand portierele, capota sau haionul sunt deschise prin efractie, adica fara cheie. Pentru proba, deschide capota, tine apasat intrerupatorul capotei, apoi inchide masina din telecomanda. Asteapta 30 de secunde apoi elibereaza intrerupatorul. Alarma se va declansa. Din nefericire in Romania sunt doar dealeri, nu si un importator autorizat, asa ca nu cred sa existe vreun atelier autorizat. In functie de rigiditatea dealerului, se poate interpreta montarea alarmei drept interventie asupra partii electrice.
    1 point
×
×
  • Create New...