Jump to content

Soarta Ssangyong


StefBacau

Recommended Posts

Nu stiu cat sunteti voi, alti posesori de masini marca Ssangyong, la curent cu situatia financiara a acestei firme, poate ca stiti, poate nu, compania Ssangyong are probleme grave financiare, se chinuie de cca 1 an si ceva sa gaseasca un cumparator, parea ca l-a gasit toamna trecuta in "persoana" Edison Motors, producator coreean de autobuze electrice, care impreuna cu alti aliati "promiteau" sa salveze producatorul de SUV-uri, mai ales cu expertiza lor in domeniul mobilitatii electrice.

Numai ca, dupa ce au platit 10% din suma convenita ca achizitie (cca 250 milioane USD - o suma derizorie dupa parerea mea), pe 26 martie au ratat plata "grosului" sumei, adica restul de 90%.

In concluzie, compania Ssangyong este de vanzare...

... suma este mica, vreo 2-3 bisnitari din Romania chiar o pot cumpara. Ce mai reprezinta in ziua de azi 250 milioane USD?

Se pare ca aceasta firma nu sta prost numai cu serviciile din garantie, post garantie si aprovizionari cu piese, ci nu-s in stare sa-si tina afacerea sustenabila.

In 2021 vanzarile in Europa au crescut cu 15% fata de 2020. Potential exista, masinile sunt "bunicele", dar ... pe acolo sunt probleme grave de management, marketing si chiar design. Daca nu poti sa asiguri unui posesor de masina Ssangyong o oglinda retrovizoare (exterioara) in mai putin de 4 luni, inseamna ca ai o problema. Vinovatii: dealeari din Ro, reprezentanta Ro (Mircea Loviste), importator (Wallis Ungaria) si nu in ultimul rand: FABRICA DIN COREEA.

Daca nu tii cont de feed-back-ul clientilor, ramai un producator mic, poate chiar mediocru. Degeaba produci un produs relativ bun, daca apoi iti "bati joc" de clienti, la un produs care este scump (peste 15.000 euro), necesita service, mentenanta si garantie cativa ani buni (10-15). Piata te faulteaza. Un client nemultumit povesteste la alti cativa potentiali clienti nemultumirile, unii nu o fac din jena, sa nu se faca de ras pentru decizia lor, dar multi vor spune lucrurile neplacute in relatia cu aceasta companie, el nu face diferenta intre dealer, reprezentanta, importator, fabrica producatoare. Eu personal ii judec la gramada. Nu ma intereseaza ca dealerul sa dea vina pe fabrica sau importator. Eu am o problema in garantie, sau chiar inafara ei, si doresc sa-mi fie rezolvata corect si intr-un timp REZONABIL. 2,3 sau 4 luni nu e deloc rezonabil cu aducerea unei piese. Chinezii livreaza orice in 1-2 saptamani. Coreenii de la SY de ce nu pot?

Eu, ca si client SY, ce fac 4 luni fara masina? Sunt privat de un drept de utilizare a unui obiect cumparat. Ma despagubeste cineva? Nu cred. Rezultatul: Ssangyong va ramane o companie auto mica, chiar mediocra, fara respect (after market) pentru clienti, dealerii le "vand" piese la revizii la suprapret (exemplu: filtru habitaclu 170 lei), placute de frana la pret dublu sau triplu, manopere scumpe ... etc.

Si atunci ne miram de ce Ssangyong nu vand masini?

 

P.S. Parerea mea, un motiv principal pentru vanzarile slabe este NUMELE. 

Edited by StefBacau
Link to comment
Share on other sites

Este foarte rau ca exista asemenea problema cu piesele atat in garantie cat si post-garantie, si ca ne afecteaza pe toti. Acesta e un grup de posesori (expresia pasionati nu cred ca se aplica in cazul celor cu 2-3 ani vechime asa ca noi cei din acest grup). Sunt convins ca aceasta postare are mai mare impact pe o pagina facebook a unui dealer SsangYong, unde se face reclama destul de intens. Hai sa zicem ca noi ne-am luat teapa (nu consider ca e cazul meu), dar nu crezi ca faci un lucru bun postand textul dumitale pe o astfel de pagina? Potentialii clienti afla de la un posesor problema marcii si se pot reorienta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Planul de restructurare al SsangYong Motor Company a fost aprobat astazi de tribunalul specializat din Seoul! 😃

KG Group (un concern sud-coreean cu activitați diverse, in principal in industria oțelului si cea chimică)  va prelua un pachet de 61% din producătorul de vehicule puternic îndatorat care se află in insolventa din luna aprilie a anului trecut, pentru 950 miliarde KRW (707 milioane USD).

Aprobarea acordului era de așteptat să fie o simplă formalitate, având în vedere poziția slabă a producătorului auto pe piața auto locală. Autoritatea de reglementare a confirmat că nu se așteaptă ca achiziția să împiedice concurența pe piețele conexe, inclusiv pe cea a tablelor de oțel laminate la rece și a producției de vehicule, adăugând că preluarea va ajuta doar Ssangyong Motor să își normalizeze funcționarea și să-și consolideze competitivitatea.

https://www.pulsenews.co.kr/view.php?sc=30800028&year=2022&no=756144

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...