Mihai B Posted June 14, 2023 Posted June 14, 2023 Salutare tuturor! Ma bucur sa fiu membru in aceasta comunitate, si sunt la un pas de a achizitiona un Korando Style + AT 4x4. Pentru ca nu am gasit nicaieri aceasta informatie, sper sa imi poata răspunde actuali posesori: Korando IV are functia de Electronic Diff Lock (EDL)? Daca intr-o situatie este o roata in aer, fie ea pe fata sau pe spate, masina va avea tractiune? Sau tot cuplul va fi directionat la roata fara aderență? Din diversele video-uri, am vazut ca selectorul rotativ are functia de a alege modul de condus ( sport, normal, winter). Sper ca am inteles gresit, si de fapt are functia de a bloca (fie si electronic) diferentialele.
Sorin Posted June 14, 2023 Posted June 14, 2023 Korando nu este 4x4, este AWD! Una din diferente este si lipsa blocarii permanente in 4X4 la sistemele AWD! Daca vrei tractiune cu o roata in aer ar trebui sa consideri Rexton! AWD este asemanator cu 4x4, dar nu chiar 4x4 pursange! Butonul de care vorbesti "blocheaza" are si rolul blocarii tractiunii pe integral daca il invarti in celalat sens... dar, sa stii ca tot nu il face 4X4! In catalog gasesti optiunea descrisa asa: "Tracţiune integrală AWD, blocabilă opțional în raport 50-50% și frână de mână acționată electric cu funcție Auto Hold". Rotesti la stanga acel buton pt. Lock. Dar nu te gandi ca vei face offroad hard cu masina. Daca are nevoie sa "sara" din acel lock pt. a proteja transmisia o va face. Incearca nenea asta sa explice diferenta intre 4x4 si AWD:
Mihai B Posted June 15, 2023 Author Posted June 15, 2023 Mulțumesc pentru raspuns! Sunt constient de diferenta. Cu toate ca in functie de producator vom gasi notiunea de 4wd sau awd amestecate. ( De ex. Skoda yeti pe care o am acum este "4x4" - cu toate ca de fapt este awd) Tocmai din acest motiv am intrebat, pt ca yeti, duster, quashqai sau alte masini din aceasta categorie folosesc ESP si ABS pentru a frana roata care se invarte in gol, si a trimite cuplul catre alte roti care au aderență. Nu doresc sa ajung prin râpe sau sa parcurg trasee de via ferrata cu masina. Dar in acelasi timp merg frecvent la munte si invariabil ajung pe drumuri pe care ... Poate nu ar fi trebuit In urmatorul scenariu ar merge Korando?: Urcare pe drum forestier mai accidentat, dau peste un sant sapat de apa pe care nu il pot ocoli. Ca sa inaintez, intru diagonal prin el si se ridica o roata spate (10-20 cm de la sol, deci aderenta 0). Mai inaintez sau incep sa ma gandesc cati km trebuie sa dau cu spatele ( ca dumul e ingust)? Dacă merg mai departe, si la iesirea din sant se ridica o roata față mai stie calculatorul cum sa distribuie cuplul? Sau daca o roata fata nu mai are aderenta pierd tot cuplul la rotile spate? Intreb astea pentru ca nu am gasit diagonal test la aceasta masina, si nici roller test ca sa imi fac o idee. Genul acesta de masina nu va fi niciodata pentru off road adevarat. Dar as dori sa inteleg daca e suficient de capabil sistemul AWD pentru ce am eu nevoie.
Sorin Posted June 15, 2023 Posted June 15, 2023 Poate te ajuta colegul @UnderTaker, el forjeaza dragonul pe coclauri, cred ca e cel mai in masura sa te ajute!
Mihai B Posted June 17, 2023 Author Posted June 17, 2023 Am gasit un potential raspuns aici: https://youtu.be/THxeaaALtdw
Aditzact Posted July 22, 2023 Posted July 22, 2023 Invarte roata care e in aer, deci daca rotile dupa “puntea” aflata pe sol nu au aderenta, nu treci. Anvelopele stock fiind de aosea se incarca repede daca e noroi si aderenta nu mai ai. AT ar fi bune, dar nu merg asa mult cu ea pe offeoad si nu se justifica
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now