Gabriel82 Postat Iulie 27, 2022 Distribuie Postat Iulie 27, 2022 Salut! Sunt posesorul unui Tivoli Grand de 1 luna. Am condus mai mult la drum lung și puțin în oraș (București). Ieri în drum spre casă, așteptând in trafic, observ check engine aprins intermitent. Ca și funcționare a motorului nu mi-a atras atenția nimic diferit (sunet, vibrație) ci poate un ușor crescut consum instant .. deși nu e foarte relevant așteptând in coloana. Azi am reușit să sun la service unde mi s-a explicat că nu este un lucru anormal explicația fiind autoregenerarea filtrului DPF. Încă nu am apucat sa circul cu mașina - teoretic după o funcționare constanta un anumit timp check engine ar trebui sa rămână stins la finalizarea procesului. Mă gândesc că fiind un lucru comun v-ați întâlnit și voi, așa este? Spor! Sent from my YAL-L21 using Tapatalk Link către comentariu Distribuie pe alte platforme sociale More sharing options...
Gabriel82 Postat Iulie 27, 2022 Autorul subiectului Distribuie Postat Iulie 27, 2022 Salut! Sunt posesorul unui Tivoli Grand de 1 luna. Am condus mai mult la drum lung și puțin în oraș (București). Ieri în drum spre casă, așteptând in trafic, observ check engine aprins intermitent. Ca și funcționare a motorului nu mi-a atras atenția nimic diferit (sunet, vibrație) ci poate un ușor crescut consum instant .. deși nu e foarte relevant așteptând in coloana. Azi am reușit să sun la service unde mi s-a explicat că nu este un lucru anormal explicația fiind autoregenerarea filtrului DPF. Încă nu am apucat sa circul cu mașina - teoretic după o funcționare constanta un anumit timp check engine ar trebui sa rămână stins la finalizarea procesului. Mă gândesc că fiind un lucru comun v-ați întâlnit și voi, așa este? Spor! Sent from my YAL-L21 using Tapatalk Filtru GPF am greșit ..Sent from my YAL-L21 using Tapatalk Link către comentariu Distribuie pe alte platforme sociale More sharing options...
Sorin Postat Iulie 28, 2022 Distribuie Postat Iulie 28, 2022 La 27.07.2022 la 13:22, Gabriel82 a spus: Filtru GPF am greșit .. Sent from my YAL-L21 using Tapatalk Salut, da, mi s-a intamplat mie la Korando 1,5 T-GDI, dar dupa un an. In manual este explicat fenomenul pentru filtru DPF, pt. GPF nu am gasit, dar cred ca procesul e la fel. Se va stinge acel martor, mie mi s-a stins in aceeasi zi, mergand tot in Bucuresti. Teoretic regenerarea filtrelor de face in afara oraselor, nu in orase. Totusi, se pare ca regenerarea GPF este diferita de cea a DPF, uite ce am gasit cautand pe net despre subiect, citez: "Nu este cazul unui filtru pe benzină numit GPF. Inginerii producătorilor de automobile jură că, odată cu utilizarea normală a mașinilor pe benzină cu GPF, nu va exista deloc o regenerare forțată. Această afirmație este susținută de două argumente fizice. Pe de o parte, motoarele pe benzină au o temperatură de evacuare mai mare, astfel încât GPF se va încălzi și la o temperatură mai mare în timpul funcționării și va avea șanse mai mari de a arde continuu în timpul conducerii. Pe de altă parte, pornirea filtrului va ajuta la modul de frânare a motorului – adică la deplasarea fără accelerație cu treapta cuplată. În această situație, motorul pompează doar aerul de admisie fără a injecta combustibil. Concentrația naturală de oxigen este suficientă pentru ca particulele încălzite să ardă în filtrul încălzit." Sursa: https://autochelu.ro/blog/filtru-de-particule-pentru-motoare-pe-benzina/ Link către comentariu Distribuie pe alte platforme sociale More sharing options...
Gabriel82 Postat Iulie 29, 2022 Autorul subiectului Distribuie Postat Iulie 29, 2022 Salut, da, mi s-a intamplat mie la Korando 1,5 T-GDI, dar dupa un an. In manual este explicat fenomenul pentru filtru DPF, pt. GPF nu am gasit, dar cred ca procesul e la fel. Se va stinge acel martor, mie mi s-a stins in aceeasi zi, mergand tot in Bucuresti. Teoretic regenerarea filtrelor de face in afara oraselor, nu in orase. Totusi, se pare ca regenerarea GPF este diferita de cea a DPF, uite ce am gasit cautand pe net despre subiect, citez: "Nu este cazul unui filtru pe benzină numit GPF. Inginerii producătorilor de automobile jură că, odată cu utilizarea normală a mașinilor pe benzină cu GPF, nu va exista deloc o regenerare forțată. Această afirmație este susținută de două argumente fizice. Pe de o parte, motoarele pe benzină au o temperatură de evacuare mai mare, astfel încât GPF se va încălzi și la o temperatură mai mare în timpul funcționării și va avea șanse mai mari de a arde continuu în timpul conducerii. Pe de altă parte, pornirea filtrului va ajuta la modul de frânare a motorului – adică la deplasarea fără accelerație cu treapta cuplată. În această situație, motorul pompează doar aerul de admisie fără a injecta combustibil. Concentrația naturală de oxigen este suficientă pentru ca particulele încălzite să ardă în filtrul încălzit." Sursa: https://autochelu.ro/blog/filtru-de-particule-pentru-motoare-pe-benzina/Mulțumesc pentru informații. Am înțeles ce se întâmplă. Inițial și eu m-am îndreptat către manual însă nu este nimic acolo. Daca este un lucru care ține de funcționarea normală ar trebui specificat undeva ..O zi buna!Sent from my YAL-L21 using Tapatalk Link către comentariu Distribuie pe alte platforme sociale More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now