Jump to content

Check engine intermitent


Gabriel82

Recommended Posts

Salut!

 

Sunt posesorul unui Tivoli Grand de 1 luna. Am condus mai mult la drum lung și puțin în oraș (București). Ieri în drum spre casă, așteptând in trafic, observ check engine aprins intermitent. Ca și funcționare a motorului nu mi-a atras atenția nimic diferit (sunet, vibrație) ci poate un ușor crescut consum instant .. deși nu e foarte relevant așteptând in coloana. Azi am reușit să sun la service unde mi s-a explicat că nu este un lucru anormal explicația fiind autoregenerarea filtrului DPF. Încă nu am apucat sa circul cu mașina - teoretic după o funcționare constanta un anumit timp check engine ar trebui sa rămână stins la finalizarea procesului.

 

Mă gândesc că fiind un lucru comun v-ați întâlnit și voi, așa este?

 

Spor!fadcb19c92bbe474adc52e51d26f9bd7.jpg

 

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale


Salut!
 
Sunt posesorul unui Tivoli Grand de 1 luna. Am condus mai mult la drum lung și puțin în oraș (București). Ieri în drum spre casă, așteptând in trafic, observ check engine aprins intermitent. Ca și funcționare a motorului nu mi-a atras atenția nimic diferit (sunet, vibrație) ci poate un ușor crescut consum instant .. deși nu e foarte relevant așteptând in coloana. Azi am reușit să sun la service unde mi s-a explicat că nu este un lucru anormal explicația fiind autoregenerarea filtrului DPF. Încă nu am apucat sa circul cu mașina - teoretic după o funcționare constanta un anumit timp check engine ar trebui sa rămână stins la finalizarea procesului.
 
Mă gândesc că fiind un lucru comun v-ați întâlnit și voi, așa este?
 
Spor!fadcb19c92bbe474adc52e51d26f9bd7.jpg
 
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
 
 
Filtru GPF :) am greșit ..

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

La 27.07.2022 la 13:22, Gabriel82 a spus:

Filtru GPF :) am greșit ..

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
 

Salut, da, mi s-a intamplat mie la Korando 1,5 T-GDI, dar dupa un an. In manual este explicat fenomenul pentru filtru DPF, pt. GPF nu am gasit, dar cred ca procesul e la fel. Se va stinge acel martor, mie mi s-a stins in aceeasi zi, mergand tot in Bucuresti.

Teoretic regenerarea filtrelor de face in afara oraselor, nu in orase.

Totusi, se pare ca regenerarea GPF este diferita de cea a DPF, uite ce am gasit cautand pe net despre subiect, citez:

"Nu este cazul unui filtru pe benzină numit GPF. Inginerii producătorilor de automobile jură că, odată cu utilizarea normală a mașinilor pe benzină cu GPF, nu va exista deloc o regenerare forțată. Această afirmație este susținută de două argumente fizice. Pe de o parte, motoarele pe benzină au o temperatură de evacuare mai mare, astfel încât GPF se va încălzi și la o temperatură mai mare în timpul funcționării și va avea șanse mai mari de a arde continuu în timpul conducerii. Pe de altă parte, pornirea filtrului va ajuta la modul de frânare a motorului – adică la deplasarea fără accelerație cu treapta cuplată. În această situație, motorul pompează doar aerul de admisie fără a injecta combustibil. Concentrația naturală de oxigen este suficientă pentru ca particulele încălzite să ardă în filtrul încălzit."

Sursa: https://autochelu.ro/blog/filtru-de-particule-pentru-motoare-pe-benzina/

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Salut, da, mi s-a intamplat mie la Korando 1,5 T-GDI, dar dupa un an. In manual este explicat fenomenul pentru filtru DPF, pt. GPF nu am gasit, dar cred ca procesul e la fel. Se va stinge acel martor, mie mi s-a stins in aceeasi zi, mergand tot in Bucuresti.
Teoretic regenerarea filtrelor de face in afara oraselor, nu in orase.
Totusi, se pare ca regenerarea GPF este diferita de cea a DPF, uite ce am gasit cautand pe net despre subiect, citez:
"Nu este cazul unui filtru pe benzină numit GPF. Inginerii producătorilor de automobile jură că, odată cu utilizarea normală a mașinilor pe benzină cu GPF, nu va exista deloc o regenerare forțată. Această afirmație este susținută de două argumente fizice. Pe de o parte, motoarele pe benzină au o temperatură de evacuare mai mare, astfel încât GPF se va încălzi și la o temperatură mai mare în timpul funcționării și va avea șanse mai mari de a arde continuu în timpul conducerii. Pe de altă parte, pornirea filtrului va ajuta la modul de frânare a motorului – adică la deplasarea fără accelerație cu treapta cuplată. În această situație, motorul pompează doar aerul de admisie fără a injecta combustibil. Concentrația naturală de oxigen este suficientă pentru ca particulele încălzite să ardă în filtrul încălzit."
Sursa: https://autochelu.ro/blog/filtru-de-particule-pentru-motoare-pe-benzina/
Mulțumesc pentru informații. Am înțeles ce se întâmplă. Inițial și eu m-am îndreptat către manual însă nu este nimic acolo. Daca este un lucru care ține de funcționarea normală ar trebui specificat undeva ..

O zi buna!

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte platforme sociale

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...